جمعه، 31 فروردین 1403

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با فرمولی واحد برای تمام مشاغل امکانپذیر نیست

  • 31 اردیبهشت 1399
  • 09:22
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با فرمولی واحد برای تمام مشاغل امکانپذیر نیست
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نمی‌توان یک فرمول واحد جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای تمام مشاغل در نظر گرفت؛ تاکیدکرد :ستاد مقابله با کرونا باید پروتکلی جدید متناسب با موقعیت زمانی، مکانی و نوع فعالیت مشاغل مختلف تعریف کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی و به نقل از خانه ملت, بشیر خالقی در مورد انتشار خبری از سوی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران مبنی بر اینکه (برخی پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده به مشاغل نیاز به بازنگری دارد )؛با بیان اینکه دکتر زالی از علم و تجربه کافی در این زمینه برخوردار بوده و اظهارنظر وی صحیح و قابل استناد است، گفت: تهران دارای جمعیت زیادی است که روزانه برای فعالیت در محیط های مختلف شغلی تردد می‌کنند، همچنین تعدادی افراد نیز از شهرستان‌ها جهت فعالیت‌های شغلی در سطح این شهر تردد دارند.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن پرتردد تهران غیرممکن است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حجم از جمعیت افراد شاغل در تهران رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را به ویژه برای برخی اماکن پرتردد همچون بازار و مرکز شهر غیرممکن می‌سازد.

وی تصریح کرد: البته تداوم تعطیلی کارگاه‌ها یا بازار نیز مشکلات اقتصادی را برای مردم به همراه دارد، بنابراین در درازمدت نمی‌توان به این امر مبادرت ورزید، چرا که باید کسب وکار مردم رونق پیدا کند تا در عرصه اقتصادی با مشکل مواجه نشویم.

نباید یک فرمول واحد جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای تمام مشاغل در نظر گرفته شود

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: یکی از مواردی که باید در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مورد توجه قرار گیرد، این است که نمی‌توان یک فرمول واحد جهت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای تمام مشاغل در نظر گرفت، بنابراین لازم است پروتکلی جدید متناسب با موقعیت زمانی، مکانی و نوع فعالیت مشاغل مختلف تعریف شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه مسلم است مهمترین نکته‌ای که باید برای کاهش ازدحام مورد توجه قرار گیرد، این است که افراد از تردد غیرضروری در هر مکانی جلوگیری کنند، همچنین افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت و مشکلات تنفسی هستند یا افراد کهنسال در اماکن شلوغ همچون بازار حضور پیدا نکنند و تا جاییکه امکان دارد در خانه بمانند./

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.