جمعه، 31 فروردین 1403

همکاری بین‌المللی در زمینه فناوری دیجیتال برای غلبه بر کووید ۱۹ ضروی است

  • 28 اردیبهشت 1399
  • 10:11
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
همکاری بین‌المللی در زمینه فناوری دیجیتال برای غلبه بر کووید ۱۹ ضروی است


دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن 17 می (28 اردیبهشت) روز جهانی جامعه اطلاعات و ارتباطات گفت: همکاری بین‌المللی در زمینه فناوری دیجیتال برای کمک به غلبه بر کووید - ۱۹ ضروری است.

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، آنتونیو گوترش در این پیام تصریح کرده است: فناوری اطلاعات می تواند به عنوان روزنه امید، میلیاردها انسان را در سراسر جهان به هم متصل کند.

وی افزود: در زمان همه گیری کووید ۱۹، این ارتباطات با عزیزان، با مدارس و دانشگاه ها، با محل های کار، با متخصصان مراقبت های سلامت و تدارکات ضروری – مهم تر از همیشه است.

گوترش ادامه داد: اتحادیه بین المللی مخابرات همکاری خود را با جامعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و کارگزاری های سازمان ملل متحد برای کمک به مدیریت و پایان دادن به این بحران و بهبودی بهتر ادامه می دهد.

به گفته وی، فن آوری های جدید، از جی ۵ و داده های کلان گرفته تا رایانش ابری و هوش مصنوعی، ابزاری قدرتمند برای مقابله با چالش های مهم جهان، از جمله این بیماری همه گیر هستنداست. کسی نادیده انگاشته نشود یعنی هیچکس نباید بدون اینترنت باشد.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود:‌ روز جهانی جامعه اطلاعات و ارتباطات به ما یادآوری می کند که همکاری بین المللی در زمینه فناوری دیجیتال برای کمک به غلبه بر کووید ۱۹ و دستیابی به دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار ضروری است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.