پنجشنبه، 30 فروردین 1403

طبق نامه ای که از سوی رئیس کمیسیون آموزشی دانش آموختگان پزشکی خارجی ECFMG  برای سازمان نظام پزشکی ایران ارسال شده است

پیش شرط اعتباربخشی دانشکده پزشکی برای متقضیان سرتیفیکیت ECFMG به 2024منتقل شد.

  • 25 اردیبهشت 1399
  • 13:21
  • آموزش
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
 پیش شرط اعتباربخشی دانشکده پزشکی برای متقضیان سرتیفیکیت ECFMG به 2024منتقل شد.
بر این نکته واقفیم که، بسیاری از کشورها به دلیل کووید 19 مجبور شده اند روند اعتباربخشی دانشکده ها را به تعویق انداخته یا متوقف کنند.به  همین دلیل، ما الزام این قانون را به سال 2024 موکول می کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی، طبق نامه ای که از سوی رئیس کمیسیون آموزشی دانش آموختگان پزشکی خارجی ECFMG  برای سازمان نظام پزشکی ایران ارسال شده است پیش شرط اعتباربخشی دانشکده پزشکی برای متقضیان سرتیفیکیت ECFMG به 2024 منتقل شد.

در این نامه همچنین آمده است: همان طور که می دانید ECFMG پیشتر اعلام کرده بود که با شروع سال 2023، متقاضیان دریافت  ECFMG Certification باید دانشجو یا فارغ التحصیل یک دانشکده پزشکی معتبر باشند. بدین صورت که روند اعتباربخشی آن به درستی انجام گرفته باشد. هر دانشکده پزشکی باید توسط یک آژانس مورد تائید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی ( WFME) اعبارسنجی شود. تا به امروز 21 آژانس تائیدیه WFME را دریافت کرده اند و تعداد بیشتری از آژانس ها در پروسه دریافت تائیدیه هستند.

در عین حال، بر این نکته واقفیم که، بسیاری از کشورها به دلیل کووید 19 مجبور شده اند روند اعتباربخشی دانشکده ها را به تعویق انداخته یا متوقف کنند.به  همین دلیل، ما الزام این قانون را به سال 2024 موکول می کنیم. 

جزئیات بیشتر در مورد این فرآیند در هفته های آینده از طریق وب سایت  ارائهمی شود:

 

دکتر ویلیام پینسکی رئیس و مدیر عامل ECFMG

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.