جمعه، 10 فروردین 1403

پوتین:

هنوز کرونا به اوج خود در روسیه نرسیده است

  • 20 فروردین 1399
  • 07:46
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
هنوز کرونا به اوج خود در روسیه نرسیده است

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: اوج شیوع بیماری کرونا در روسیه هنوز فرا نرسیده است همه باید خود را آماده رویارویی با شرایط جدید کنند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه در نشست با گروهی از کارشناسان ویروس‌شناس و متخصصان بیماری‌های واگیر در روسیه که در فرمت نشست ویدئویی برگزار شد، گفت: ما به دقت وضعیت را تحت نظر داریم و به تجربیات مثبت و منفی کشورهای دیگر توجه می‌کنیم.

وی افزود: در شرایط کنونی بسیار مهم است که از اشتباهات کشورهای دیگر بپرهیزیم و از آن درس گرفته و نتیجه‌گیری کنیم و به مواضع جامعه عملی روسیه تکیه کنیم.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد کرد که در مورد این موضوع که آیا می‌توان دوره تعطیلات در روسیه را کاهش داد، گفت وگو کرد.

پوتین هفته گذشته اعلام کرد که در روسیه تا روز ۳۰ ماه آوریل جاری  (۱۱ اردیبهشت ماه) تعطیل عمومی خواهد بود و مردم روسیه بهتر است در این مدت در خانه‌های خود بسر برند و تا حدامکان از خانه خارج نشوند.

رئیس جمهوری روسیه خطاب به کارشناسان شرکت کننده در نشست ویدئویی گفت: دوستان شما چه فکر می کنید آیا ممکن است که شمار روزهایی که بسیاری از مراکز اقتصادی در کشور کار نمی‌کند را کاهش داد و چنین امکانی در آینده نزدیک وجود دارد، پیش بینی شما در این مورد چیست؟

پوتین گفت: همه تصمیم‌هایی که دولت می‌گیرد باید متناسب با تهدید و وضعیت باشد، نکته اصلی حفظ امنیت و سلامتی مردم روسیه است، در همین حال شرایط برای بازسازی اقتصاد کشور و از سرگیری فعالیت‌های تجاری هم مهم است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین پیشنهاد کرد: درباره دفاع از افرادی که در معرض خطر مبتلا به کرونا قرار دارند در وهله اول کارکنان بیمارستان‌ها و کادر درمانی و مراکز فوریت‌های پزشکی در روسیه گفت‌وگو شود.

ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه امروز اعلام‌کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۵۴ نفر دیگر در ۴۳ منطقه روسیه به کرونا مبتلا شدند تا رکورد تازه‌ای در تعداد مبتلایان طی یک روز به ثبت برسد.

به گزارش روز سه‌شنبه این ستاد، طی روز گذشته در روسیه، ۱۱ تن دیگر جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند تا تعداد جانباختگان به ۵۸ تن برسد.

در حال حاضر بر اساس آمار رسمی، هفت هزار و ۴۹۷ نفر در ۸۱ منطقه روسیه به کرونا مبتلا شده اند در حالی که تعداد بیماران مرخص شده ۴۹۴ نفر گزارش شده است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.