پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مبتلایان به کرونا در هند به ۲۹۰۲ نفر رسیدند

  • 16 فروردین 1399
  • 11:42
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
مبتلایان به کرونا در هند به ۲۹۰۲ نفر رسیدند

وزارت بهداشت هند روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲ هزار و ۹۰۲ نفر رسیده است درحالی که ۶۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به گزارش روز شنبه شبکه خبری "ایندیا تودی"، وزارت بهداشت هند افزود: موارد فعال ابتلا به ویروس کرونا در هند ۲ هزار و ۶۵۰ نفر است. ۱۸۳ نفر درمان شده و بهبود یافته اند و یک نفر دیگر به کشور دیگری مهاجرت کرده است.

بر اساس داده های این وزارتخانه، روز شنبه ۶ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالت های ماهاراشترا، دهلی و گجرات جان خود را از دست داده اند.

ایالت ماهاراشترا در جنوب هند با داشتن ۱۹ فوتی، دارای بیشترین قربانیان این ویروس است. همچنین در جامو و کشمیر ۲ نفر قربانی ویروس کرونا شده اند.

 تاکنون ۴۲۳ مورد ابتلا به کرونا در ایالت ماهاراشترا، ۴۱۱ مورد در تامیل نادو و ۳۸۶ مورد در دهلی نو به ثبت رسیده و این مناطق دارای بالاترین آمار کرونا در هند هستند.

آمار اعلام شده از سوی دولت هند شامل ۵۵ تبعه خارجی در این کشور می شود.

دولت هند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در این کشور یک قرنطینه سراسری به مدت ۲۱ روز اعلام کرده است. این قرنطینه در تاریخ ۱۵ آوریل لغو خواهد شد. همچنین هند تمام پروازهای داخلی و خارجی را متوقف کرده و حرکت قطارها در سرتاسر این کشور لغو شده اند.

هند با جمعیت بیش از ۱.۳ میلیارد نفر در تلاش است تا با منابع محدود با این ویروس فراگیر مبارزه کند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.