پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کنترل ویروس کرونا نباید به سوءتغذیه اقشار آسیب‌پذیر منتهی شود

  • 16 فروردین 1399
  • 10:08
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
کنترل ویروس کرونا نباید به سوءتغذیه اقشار آسیب‌پذیر منتهی شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه قرنطینه ممکن است به سوءتغذیه اقشار کم‌درآمد منتهی شده یا باعث بروز مشکلات اجتماعی یا اختلافات خانوادگی شود از مسئولان خواست تا ابعاد مختلف فاصله‌گذاری اجتماعی را بررسی کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی و به نقل از خانه ملت ، عباسعلی پوربافرانی در تحلیل ابعاد مختلف فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: این موضوعی نیست که تنها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آن تدبیری بیندیشد، چرا که این وزارتخانه تنها متولی حوزه سلامت بوده، و این در حالی است که فاصله‌گذاری اجتماعی باید از ابعاد مختلفی از جمله اقتصادی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

قرنطینه تمام ابعاد زندگی مردم را تحت شعاع قرار می‌دهد

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نمی‌توانیم مردم را با قرنطینه در خانه‌هایشان حبس کنیم و انتظار داشته باشیم که روح و روان آنها آسیب نبیند، چرا که این اقدام تمام ابعاد زندگی آنها را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: قرنطینه روشی نیست که بتوان در درازمدت بکار گرفت، چرا که بسیاری از مردم دارای مشاغلی هستند که روزانه معیشت آنها را تامین می‌کند یا افراد تحت پوشش تامین اجتماعی چنانچه فعالیت نکنند، درآمدی ندارند که حتی حق بیمه خود را پرداخت کنند و تنها بخش محدودی از جمعیت کشور را کارمندان تشکیل می‌دهند که برای پرداخت حقوقشان تدبیر شده است.

پوربافرانی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است بررسی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قرنطینه در زمان شیوع ویروس کرونا کمرنگ بوده، و این در حالی است که لازم است تمام ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد. از سوی دیگر راهکارهای ارائه شده جهت ارائه بسته‌های حمایتی هم نیاز به شفاف‌سازی دارد، چرا که بسیاری از افراد نمی‌دانند از چه طریق برای دریافت بسته معیشتی یا بیمه بیکاری اقدام کنند.

وی افزود: ممکن است با طولانی شدن زمان قرنطینه بسیاری از افرادی که با مشکل تامین معیشت مواجه هستند، دچار سوءتغذیه شوند یا از نظر اجتماعی در فشار باشند یا دچار اختلافات خانوادگی شوند و در پی آن مشکلاتی که در آینده تبعاتشان قابل حل نباشد، ایجاد شود.

همه مسئولان باید برای بررسی ابعاد فاصله‌گذاری اجتماعی وارد میدان شوند

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: انتظار می‌رود همچون مسئولان حوزه سلامت که اقدامات درخور تحسینی برای کنترل ویروس کرونا انجام داده‌اند، مسئولان سایر حوزه‌ها نیز برای پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از قرنطینه راهکاری ارائه دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از سوءتغذیه اقشار آسیب‌پذیر که در قرنطینه قادر به تامین معیشتشان نیستند، تاکید کرد: لازم است بانک اطلاعات اقشار آسیب‌پذیر تکمیل شده و سامانه‌ای توسط دولت طراحی شود که افراد کم‌درآمد یا فاقددرآمد در آن ثبت‌نام کنند تا بتوان وضعیت اقتصادی آنها را تقویت کرد.

پایان پیام

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.