جمعه، 10 فروردین 1403

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار قطع سفر به استان شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار قطع سفر به استان شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار قطع سفر به این استان شد و گفت : توقع داریم سفر به استان انجام نشود تا با همکاری مردم استان و اجرای درست و دقیق طرح‌ها ، شکست بیماری کرونا محقق شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ دکتر سید عباس موسوی سه شنبه شب در نشست ویدئو کنفرانسی  با مسئولان وزارت بهداشت ، با ارائه آخرین گزارش از وضعیت بیماری کرونا مازندران افزود : وضعیت در مازندران عادی نیست و  همه برنامه های پیشگیری و مقابله باید به صورت همزمان پیش برود.

وی بخشی از برنامه های مورد نیاز برای مقابله با کرونا را در کنار قطع سفر به مازندران شامل همراهی مردم در پویش در خانه بمانیم ، گسترش ضد عفونی و بهداشت محیطی عمومی و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به بیماران برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : برای جلوگیری از شیوع این ویروس باید محدودیت های تجمعی بدرستی با همکاری همه شهروندان اجرایی شود چون در غیر این صورت همه تلاش ها ناکام می شود.

وی با تاکید بر این که همه امکانات و تجهیزات درمانی و بهداشتی در مراکز درمانی استان در حال استفاده است ، افزود : حتی با کمبودهایی نیز در این زمینه مواجه هستیم.

موسوی گفت : پزشک خانواده شهری و روستایی بازوی توانمند برای کنترل ، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است که فقط به همکاری مردم نیاز دارد.

وی افزود : مردم مازندران با ورود به سامانه خوداظهاری ابتلا به ویروس کرونا بیشترین همکاری را می توانند با دانشگاه داشته باشند و با این کار عزم استانی برای عملیاتی شدن تمام برنامه های پیشگیری ، مقابله و از همه مهمتر به کارگیری بهینه امکانات و تجهیزات درمانی و بهداشتی بهتر محقق می شود.

کاهش سرعت ابتلا به کمتر از ۲ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین با تاکید بر این که رصد بیولوژیکی ویروس کرونا هنوز کنترل شده نیست و خطر گسترش شیوع آن همچنان در مازندران جدی است ، در عین حال گفت که  سرعت انتقال از یک نفر به چهار نفر در گذشته هم اکنون به زیر۲ نفر یعنی به ۱.۸۶ نفر کاهش یافته است.

وی علت افزایش آمار استان را هم جمع شدن کیت های آزمایش برای چند روز اعلام کرد و توضیح داد : بیشتر افراد مشکوک مورد آزمایش قرار می گیرند که البته دلیل بر ابتلا به بیماری ویروس کرونا نیست و به همین دلیل آمار های استان در بازه زمانی یک تا سه روزه با نوسانات زیادی همراه است.

موسوی از فعالیت ۲ آزمایشگاه جدید در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل خبر داد و گفت : با فعالیت این ۲ آزمایشگاه ظرفیت آزمایش گرفتن در استان بالا رفته است یعنی افراد با شدت کمتری از علائم  کرونا مورد توجه آزمایشگاهی قرار می گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: رشد و گسترش و قدرت شیوع کرونا ویروس را جدی بگیریم ، بررسی ها نشان می دهد در برخی از نقاط استان با کاهش جدی شیوع و در برخی مناطق نیز با گسترش مواجه هستیم و به طور یقین همه باید همکاری کرده و  در کنار هم باشیم تا موفق شویم.

انتهای پیام
 

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.