جمعه، 10 فروردین 1403

تولید محیط انتقال کروناویروس توسط انستیتو پاستور

تولید محیط انتقال کروناویروس توسط انستیتو پاستور

متخصصان مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران، موفق به تولید "محیط انتقال کروناویروس" جهت ارسال نمونه‌های گرفته شده از مراجعین به بیمارستان‏‌ها و مراکز بهداشتی- درمانی سراسر کشور شدند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و براساس اعلام انستیتو پاستور ایران، با توجه به نیاز کشور به محیط انتقال کروناویروس جهت ارسال نمونه‌های گرفته شده از مراجعین به بیمارستان‏‌ها و مراکز بهداشتی- درمانی سراسر کشور، با همت متخصصان مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران، اولین سری ساخت این فرآورده تولید شد و پس از انجام آزمون‏‌های کیفی مرتبط مورد تایید قرار گرفت.

با اخذ مجوزهای لازم و در مرحله نخست، بالغ بر ۲۰ هزار عدد از این محصول تولید شده که جهت استفاده در اختیار نظام سلامت کشور قرار گرفته است.

بر اساس اعلام وبدا، انستیتو پاستور ایران از اولین روزهای اپیدمی کروناویروس در کشور، همزمان با برخی واحدهای تولیدی در کشور، اقدام به تولید ضدعفونی‌کننده‌های الکلی در اشکال دارویی محلول و ژل بر اساس فرمولاسیون توصیه شده سازمان جهانی بهداشت کرده است.

علاوه بر تولید این محصولات، انستیتو پاستور ایران مسئول کارگروه تشخیص کروناویروس در کشور است که با توانمندسازی شبکه آزمایشگاهی کشور متشکل از بیش از ۴۰ آزمایشگاه در سراسر کشور، توانسته است در تشخیص سریع و به‌هنگام این بیماری در نظام سلامت نقش اساسی ایفا کند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.