جمعه، 10 فروردین 1403

بیش از هزار و ۲۰۰ مسافر مشکوک به ابتلا به بیماری کوید-۱۹ در کامبوج رها شده‌اند

 بیش از هزار و ۲۰۰ مسافر مشکوک به ابتلا به بیماری کوید-۱۹ در کامبوج رها شده‌اند

هزار و ۲۲۲ مسافر کشتی تفریحی وست‌درام که پنجشنبه هفته گذشته در بندر سیهانوکویل کامبوج از کشتی پیاده شدند، همگی مشکوک به ابتلا به کوید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا هستند.

مقام‌های کامبوج در زمان پهلو گرفتن این کشتی تفریحی در بندر سیهانوکویل، با وجود خطر حمل ویروس جدید کرونا از سوی مسافران تنها به یک آزمایش پزشکی ساده اکتفا کردند. شماری از سرنشینان این کشتی در تورهای تفریحی پنوم‌پن، پایتخت کامبوج هم شرکت کردند. با گذشت شش روز از زمان پهلو گرفتن کشتی در سواحل این کشور، مشخص شده یکی از مسافران آمریکایی به بیماری کوید-۱۹ مبتلا است؛ امری که می‌تواند دست‌کم به‌صورت بالقوه درباره دیگر سرنشینان این کشتی تفریحی هم صادق باشد.

 سرنشین بیمار کشتی تفریحی وست‌درام یک زن ۸۳ ساله آمریکایی است. او پس از گشت وگذار در سیهانکویل کامبوج و برای بازگشت به ایالات متحده در کوالالامپور مالزی توقف کرد و در همانجا نشانه‌های ابتلا به بیماری مرگ‌بار در او مشاهده شد. پس از انتقال به قرنطینه مشخص شد که این فرد قطعا به کوید-۱۹مبتلا است. همسر این خانم همچنان در قرنطینه بستری است. به این ترتیب احتمال ابتلای تمام ۱۲۲۰ همسفر این زوج آمریکایی هم به ویروس جدید کرونا وجود دارد. مشکل اصلی اینجا است که بیش از ۹۰۰ نفر از اعضای این گروه بزرگ هم‌اکنون احتمالا در چهارگوشه جهان پراکنده شده اند.

مسافران وست‌درام در تور گردشگری پنوم‌پنAFP

هون سن، نخست وزیر کامبوج در زمان رسیدن این کشتی تفریحی به مرزهای جنوبی کشورش با مسخره توصیف کردن نگرانی شهروندان محلی گفته بود: «ما با بیماری ترس» درگیر هستیم. فارغ از ۲۳۳ مسافری که همچنان مسافر وست‌درام هستند و معاینه و قرنطینه آن‌ها ممکن است، دولت کامبوج برای روشن شدن وضعیت ۹۸۷ مسافر دیگر باید با ده‌ها کشور و همچنین سازمان بهداشت جهانی همکاری کند.

بیماری به شدت واگیردار کوید-۱۹ تاکنون جان نزدیک به ۱۹۰۰ نفر را گرفته است.

منبع : یورو نیوز

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.