جمعه، 31 فروردین 1403

تنها دانشجوی ایرانی در ووهان چین چه می‌کند؟

تنها دانشجوی ایرانی در ووهان چین چه می‌کند؟
یک دانشجوی ایرانی مقیم ووهان چین در اقدامی نادر و جسورانه، از همراهی کاروان مسافران ایرانی امتناع کرد و تصمیم گرفت در چین بماند تا هر روز به صورت رایگان برای پرستاران و پزشکان قهوه، شیرقهوه و شکلات تهیه و ارسال کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران ،در میان اخبار مایوس کننده و ناامیدانه از ویرس کرونا، انتشار خبری جالب، شاید بسیار خوشحال کننده و مورد توجه واقع شد؛ خبر تصمیم شجاعانه دانشجوی ایرانی مقیم چین که کاروان هموطنانش را در بازگشت به کشورش همراهی نکرد. این تصمیم سوالات بسیاری را در ذهن مخاطبان ایجاد کرد از جمله اینکه او چرا با وجود خطر ابتلا به کرونا و تبعات آن تصمیم گرفت که در ووهان بماند؟!!!


سینا کرمی کیست و در چین چه می‌کند؟

در همین راستا و در خصوص چرایی این تصمیم، خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت‌وگویی با سینا کرمی دانشجوی جوان مذکور انجام داده که در ادامه بخش‌هایی از آن ارائه شده است.

سینا کرمی در جریان این گفت‌وگو  با اشاره به اینکه در حال حاضر در یک کافی شاپ فعالیت می‌کند و اصلاحا یک کافه من است، گفت: من در شهر ووهان به عنوان یک کافه من  فعالیت می‌کنم. از زمانی که شهر ووهان، قرنطینه و عملا تعطیل شد، من و همکارانم تصمیم گرفتیم هر روز به صورت رایگان برای پرستاران و پزشکان قهوه، شیرقهوه، شکلات و هر چیزی که در توانمان است، تهیه و ارسال کنیم.

کرمی ادامه داد: فعالیت‌های تیم ما در این زمینه یک روز قبل از قرنطینه آغاز شده است. در حال حاضر شهر ووهان در قرنطینه کامل است. تیم ما در حالی هر روز به کار خود ادامه می‌دهد که مردم از شدت ترس و نگرانی از خانه‌‍‌هایشان خارج نمی‌شوند.
در پی این اقدام نادر سایت‌های مختلف خبری در دنیا با این جوان و تیمش به گفتگو پرداخته و از انگیزه‌های آنها برای انجام چنین کاری پرس و جو می‌کنند.
یکی از نکات جالب توجه این تصمیم این است که سینا کرمی می‌توانست با پرواز چارتری تدارک دیده شده توسط جمهوری اسلامی ایران به کشور خود بازگردد، اما این کار را نکرده و تصمیم گرفته است بماند و به مردم ووهان کمک کند. اقدامی که خوشحالی بسیار مردم چین را در پی داشت.


انگیزه من تقویت روحیه مردم چین بود

کرمی در باره انگیزه‌های تصمیمش گفت: انگیزه و هدف خاص من در وهله اول این بود که بتوانم به دوستانم و هر کسی که در اینجا حضور دارد، کمک کنم تا روحیه خود را حفظ کرده و بر ترس و نگرانی‌ها غلبه کند. در واقع ما با بردن قهوه و سایر نوشیدنی‌های گرم برای کسانی که در تلاشند تا این بیماری را مهار کنند، از آن‌ها تشکر کرده و به این شیوه روحیه‌شان را تقویت  می‌کنیم. این کار ما باعث شده مردم زیادی در سراسر چین خوشحال شوند؛ انگیزه شخصی من هم روحیه دادن به دوستان و کسانی است که در این زمینه از جان خود مایه می‌گذارند یعنی پرستاران، پزشکان و کارگران بیمارستان‌ها که به طور شبانه‌روز مشغول امدادرسانی هستند.

 

او در تکمیل پاسخش درباره علت اصلی نیامدنش به کشور افزود: وقتی که خبر رسید سفارت ایران امکان بازگشت شهروندان ایرانی از چین را فراهم کرده است، از خودم پرسیدم اگر همه خارجی‌ها اینجا را ترک کنند پس مردم چین باید چه کار کنند؟ مگر مردم این کشور و به‌ویژه ساکنان شهر ووهان می‌توانند وطن خود را ترک کنند؟ با طرح این سوال برای خود تصمیم گرفتم مانند یک چینی، در ووهان بمانم و با آن‌ها به مبارزه با این ویروس بپردازم.

کرمی درباره عواقب و تبعات تصمیمش با قاطعیت بیان کرد: مهم نیست که چه اتفاقی پیش می‌آید، من تصمیم خود را گرفته‌ام و در کنار دوستان خود در ووهان می‌مانم.

سینا کرمی و دوستانش روی تک تک لیوان‌های قهوه شعار‌های«زنده باد ووهان»، «ووهان پیروز می‌شویم»، «خسته نباشید پرستار» و «خسته نباشید دکتر» را می‌نویسند تا به این طریق علاوه بر پیام نوع دوستی، روحیه آن‌ها را هم تقویت کنند.

این اقدام سینا کرمی و دوستانش بازتاب جهانی بسیاری داشته داست و تاکنون خبرگزاری‌های مختلفی در داخل و خارج از کشور چین به این موضوع پرداخته‌اند. به ویژه از این منظر که او یک ایرانی است.
 
گفتنی است بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین با تدابیر بهداشتی مناسب طی روزهای گذشته به کشور بازگشتند و برای اطمینان از ایمنی، دو هفته در محل مناسبی تحت نظر و مراقبت‌های کامل پذیرایی قرار گرفتند و در حال حاضر تنها دانشجوی باقی مانده در چین سینا کرمی است که به خواست و اراده خود در این کشور ماند.

در حال حاضر شمار کلی مبتلایان  ویروس کرونا ۷۰ هزار و ۵۴۸ نفر است که ده هزار و ۸۴۴ نفر  آن‌ها مداوا و از بیمارستان مرخص شده‌اند. بیش از ۹۴ درصد از موارد جدید شناسایی شده در روز یکشنبه در استان هوبی، کانون شیوع بیماری، بوده‌اند. روز یک‌شنبه در این استان صد نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

برای مشاهده فیلم این دانشجوی ایرانی اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.