پنجشنبه، 9 فروردین 1403

سهم ۲.۵ درصدی کودکان در ابتلا به سرطان‌ها/درمان‌پذیری سرطان‌های کودکان 80 درصد است

سهم ۲.۵ درصدی کودکان در ابتلا به سرطان‌ها/درمان‌پذیری سرطان‌های کودکان 80 درصد است
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه آمار ابتلای کودکان به سرطان ۲.۵ درصد است، گفت: خوشبختانه درمان‌پذیری سرطان‌های کودکان تقریبا 80 درصد است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛دکتر محمد اسماعیل اکبری با بیان اینکه سهم سرطان‌های کودکان در کشورهای مختلف بین یک تا سه درصد سرطان‌ها است، بیان کرد: این آمار در کشور ما حدود ۲.۵ درصد سهم سرطان‌های کودکان است و سرطان‌های بزرگسالان سهم ۹۷.۵ درصدی دارد.

وی در ادامه در خصوص شایع‌ترین سرطان‌های کودکان، اظهار کرد: از شایع‌ترین سرطان‌هایی که کودکان به آن مبتلا می‌شوند سرطان‌های خونی و لنفوم‌ها است که با نام لوکمیا شناخته می‌شود. لوکمیا دارای‌ شکل‌های مختلفی است که تقریبا ۸۰ درصد درمان پذیر است.

مشاور وزیر با تاکید بر اینکه سرطان‌های کودکان برخلاف سرطان‌های بزرگسالان با درصد بهبودی بالاتری مواجه هستند، خاطرنشان کرد: سال به سال این شاخص بهبودی در ایران افزایش یافته که مایه خرسندی است.

وی با اشاره به اینکه هر سال حدود ۱۱۰ هزار سرطان جدید در کشور شناسایی می‌شود، گفت: وقتی می‌گوییم آمار ابتلای کودکان ۲.۵ درصد است یعنی حدود ۲۰ هزار کودک در سال که تقریبا رقم پایینی است.

اکبری درخصوص روش‌های درمان سرطان‌های کوکان، بیان کرد: همانطور که گفته شد بیشترین سرطان در بین کودکان سرطان‌های خونی است که با شیمی درمانی، درمان می‌شوند. این درحالی است که سرطان‌های توموری یا غده‌ای در کودکان بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه یک فرد از بدو تولد می‌تواند مستعد ابتلا به سرطان‌ها باشد، اظهار کرد: بیشتر سرطان‌های چشمی با تولد فرد در او به وجود می‌آید.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.